270 sökträffar som matchar

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Elektronik och batterier
Avsnitt 5 av 6
Kjell och Ture Retur besöker en elektronikåtervinning. De som jobbar där slår sönder alla gamla prylar med en stor slägga. De vill nämligen ta isär de olika ämnena som finns för att kunna göra nya saker av dem. Många elektroniska grejer har batterier i sig, och då innehåller de farliga ämnen som man måste vara extra försiktig med. Du får inte kasta dina gamla batterier eller el-prylar bland dina vanliga sopor.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Pantflaskor och biogas
Avsnitt 4 av 6
Pantsystemet vi har i Sverige gör att väldigt få flaskor och burkar hamnar i naturen. Vi är många som samlar in dom, eftersom vi får en slant för besväret. Kjell och Ture Retur besöker "Pantamera" och en plaståtervinning. De får reda på att en flaska också kan bli något helt annat när du väl pantat den. Matrester kan också bli något helt annat när vi återvinner den.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Ekologisk speldesign
Kan speldesign hjälpa till att förklara de komplexa mekanismer som ligger bakom klimatförändringarna? Eller kan spel få fler att engagera sig för miljön. Hör mer om Klimat-spelet i denna föreläsning av Rebecca Romin, lärare i spelutveckling och spelprogammering. Inspelat den 17 oktober 2019 i Arena Skövde. Arrangör: Sweden Game Arena som är ett samarbete mellan Högskolan i Skövde, Science Park Skövde och Skövde kommun.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Fusionskraft
Avsnitt 4 av 10
Samhället och hela länder har gjort sig beroende av miljöfarlig energi. Hur kan vi hitta alternativ till fossila bränslen? En forskning som det satsas på är fusion. Genom fusion skulle all världens energiproblem lösas. Just nu byggs världens största fusionskraftverk och forskare över hela världen samverkar intensivt för att lösa energifrågan.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
CO2-dammsugaren
Avsnitt 5 av 10
Världen har feber. Vi måste bromsa de stora koldioxidutsläppen. Men det räcker inte med att minska koldioxidutsläppen, vi måste få bort koldioxiden från vår atmosfär. Framstående forskare på Island har upptäckt en CO2-dammsugare. Den kan suga ut koldioxid ur atmosfären och omvandla koldioxid till ett ofarligt mineral.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Glas och metaller
Avsnitt 3 av 6
Allt glas från Sveriges alla glasbubblor hamnar på ett och samma ställe - nämligen i orten Hammar - som ligger vid Vättern. Kjell och Ture Retur har varit där. Följ med du också och hör när enorma mängder glas ska krossas och bli till nytt glas. Kjell och Ture besöker också en metallåtervinning. Där får de bland annat veta att metall har ett högt värde och att det är därför så många tar hand om den.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Kläder och kemikalier
Avsnitt 2 av 6
När våra kläder tillverkas så släpper textilindustrin ut växthusgaser och en hel del farliga kemikalier. Men även om tillverkningen av kläder påverkar klimatet och miljön så kan vi inte gå nakna, det blir för kallt och är förbjudet. Det bästa man kan göra är att använda sina kläder så länge som möjligt. Kjell hjälper Ture Retur att sälja sin tröja, på så sätt återvinner de textil och gör en insats för miljön.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Plast och skräp i haven
Avsnitt 1 av 6
Plast är ett bra material så länge det återvinns på rätt sätt. Kjell och Ture Retur återvinner lite plast och förklarar hur det går till när den gamla plasten blir till ny. Samtidigt får de höra att mycket av vår plast hamnar ute i naturen och i våra hav. En gång om året samlas en massa människor för att hjälpas åt att städa kusten från allt skräp som flyter i land. Kjell och Ture Retur åker till Bohuslän och hjälper till.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Papper och restavfall
Avsnitt 6 av 6
Det går att göra papper av träden i skogen. Men det tar lång tid för träden att växa upp igen. Därför är det bättre att återvinna sitt papper och göra nytt papper av det gamla. Kjell och Ture Retur förklarar hur det går till. Och om du är duktig på att sortera allt ditt avfall blir det inte så mycket över. Det som inte går att återanvända måste man bränna upp. Men då går det faktiskt att använda värmen så vi slipper frysa i våra hus.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Tindras klimatkamp
Avsnitt 3 av 8
Tindra är 13 år och klimataktivist. Redan veckan efter att Greta Thunberg inlett sin sittstrejk på Mynttorget anslöt hon sig, och sedan dess har hon klimatstrejkat varje fredag under skoltid. Idag ingår hon i en liten kärntrupp för föreningen Fridays for future. Nu förbereder sig gruppen för en global strejk den trettonde mars.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Att lära ut hållbarhet
Klimatforskaren Johan Rockström går igenom den senaste forskningen kring klimatförändringarna och hur det kan läras ut i skolorna. Inspelat den 11 oktober 2019 på Münchenbryggeriet, Stockholm. Arrangör: Nobel Prize Museum.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Så räddade vi ozonlagret
Det finns många likheter mellan dagens klimatkris och upptäckten på mitten av 1970-talet att utsläpp av freoner skadar ozonlagret. Här berättar kemisten och Nobelpristagaren Mario Molina om upptäckten och vad det var som till slut ledde till Montrealprotokollet, ett världsomspännande avtal att fasa ut freoner. Inspelat den 11 oktober 2019 på Münchenbryggeriet, Stockholm. Arrangör: Nobel Prize Museum.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vattnets kretslopp
Avsnitt 2 av 5
Det är samma sötvatten som flyttar på sig och går runt, runt över jordklotet. Det kallas för kretslopp. Vi kan inte hämta vatten från någon annan planet utan det finns bara det här vattnet. Uppläsare på persiska är Zinat Hashemi.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
UR Samtiden - Unga och klimatångest
Hur uppfattar barnen klimathotet och klimatångesten? Hur kan vi föräldrar lära oss att hantera både vår egen och barnens oro? Och hur kan vi få barnen att känna hopp? Ett samtal om unga och deras relation till, och känslor kring, det akuta läget för jordens klimat och ekosystem. Huvudgäst är Malin Bergström, legitimerad psykolog. Helene Grantz från Världsnaturfonden (WWF) deltar också. Inspelat den 22 oktober 2019 i Nacka konsthall, Stockholm. Arrangörer: Kulturhuset Dieselverkstaden och Dieselverkstadens bibliotek.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vattnets kretslopp
Avsnitt 2 av 5
Det är samma sötvatten som flyttar på sig och går runt, runt över jordklotet. Det kallas för kretslopp. Vi kan inte hämta vatten från någon annan planet utan det finns bara det här vattnet. Uppläsare på polska är Barbara Zylbering.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vatten är viktigt
Det finns "vanligt" vatten överallt. Det finns sötvatten i sjöarna, åarna och djupt nere i jorden, och i haven finns saltvatten. Allt som lever på jorden behöver vatten. Vi gör mycket med vatten, en del av det vi gör är inte så bra. Det är en konstig idé att slösa med vatten. Vatten är ju superviktigt. Uppläsare på makedonska är Tereza Shalevska-Mircheva.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vattnets kretslopp
Det är samma sötvatten som går runt, runt över jordklotet. Vattnet flyttar på sig, det kallas kretslopp. Och det finns bara det här vattnet. Vi kan inte hämta vatten från någon annan planet. Uppläsare på makedonska är Tereza Shalevska-Mircheva.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Dela din berättelse om Agenda 2030
Det pratas mycket om FN:s hållbarhetsmål i Agenda 2030, men det är lätt att diskussionen blir för abstrakt. Här berättar Michael Edson, medgrundare till ett nytt FN-museum i Köpenhamn, om hur Agenda 2030 kan bli mer personlig och hur du kan bidra. Inspelat den 16 augusti 2019 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangörer: Wikimedia foundation och Wikimedia Sverige.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Wikimania Stockholm 2019
Tusentals människor bidrar dagligen med att skriva artiklar, fotografera och dokumentera världen. Här berättar Wikipedias Sverigechef, John Andersson, om hur organisationen jobbar med FN:s hållbarhetsmål. Inspelat den 16 augusti 2019 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangörer: Wikimedia foundation och Wikimedia Sverige.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Matsvinn
Avsnitt 2 av 10
Krögaren Jens Dolk har drastiskt minskat matsvinnet på sin restaurang. Hur har han gjort? Och vilka tips har han för att få oss att slänga mindre mat? Om man räknar resurserna som går åt till att producera en matvara förstår man vilket slöseri det är att kasta maten, istället för att äta upp den.
- Produktionsår:
- 2016
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Prylar
Avsnitt 3 av 10
Vad händer om man tvingas skapa alla föremål som man behöver? Formgivaren Kristina Schultz tröttnade på att känna sig som en fånge i masskonsumtionen. Hon bestämde sig för att göra sig av med alla sina prylar. Vår konsumtion leder till stora växthusgasutsläpp, inte minst i låglöneländerna där många varor produceras.
- Produktionsår:
- 2016
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Människa och naturen
Avsnitt 9 av 10
Massproduktionen har tagit oss allt längre ifrån naturen och dess resurser. Vi ser bara slutresultaten i en lång produktionskedja. Det har påverkat hur vi värderar naturens tjänster. Jägaren Martin Kits anser att vi inte bör ta ut mer än vad naturen har i överskott. Men är det möjligt i ett masskonsumtionssamhälle? Pim Bendt beskriver ekosystemstjänster som påverkats negativt av våra stora produktionssystem. Pollineringen är nödvändig för att vi ska kunna odla mat. Men bin och humlor trivs inte i våra monokulturer.
- Produktionsår:
- 2016
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Börja agera
Avsnitt 10 av 10
Jonas Lindh och William Bailey driver upp grönsaker på kajen i Göteborg. De reagerade på övergödningen och växthusgasutsläppen som det moderna jordbruket står för och bestämde sig för att odla eget. Nu cyklar de ut grönsakerna till lokala restauranger.
- Produktionsår:
- 2016
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
UR Samtiden - Vart leder FN:s hållbarhetsmål?
FN har satt upp 17 globala hållbarhetsmål som ska vara uppfyllda redan 2030. Lars Niklasson, biträdande professor i statsvetenskap, diskuterar möjligheterna och svårigheterna med de 169 delmålen som delvis samverkar men också delvis motverkar varandra. Inspelat den 12 februari 2019 på Linköpings universitet. Arrangör: Linköpings universitet.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Högskola

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
UR Samtiden - Klarar vi de globala miljöutmaningarna?
Björn-Ola Linnér, professor i internationell klimatpolitik, diskuterar den samhällstransformation som är nödvändig för att komma tillrätta med människans överutnyttjande av vår miljö och kunna uppfylla Parisavtalet. Inspelat den 12 februari 2019 på Linköpings universitet. Arrangör: Linköpings universitet.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Högskola

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Fusionskraft
Avsnitt 4 av 10
Samhället och hela länder har gjort sig beroende av miljöfarlig energi. Hur kan vi hitta alternativ till fossila bränslen? En forskning som det satsas på är fusion. Genom fusion skulle all världens energiproblem lösas. Just nu byggs världens största fusionskraftverk och forskare över hela världen samverkar intensivt för att lösa energifrågan.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
CO2-dammsugaren
Avsnitt 5 av 10
Världen har feber. Vi måste bromsa de stora koldioxidutsläppen. Men det räcker inte med att minska koldioxidutsläppen, vi måste få bort koldioxiden från vår atmosfär. Framstående forskare på Island har upptäckt en CO2-dammsugare. Den kan suga ut koldioxid ur atmosfären och omvandla koldioxid till ett ofarligt mineral.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Miljö - kampen för miljön
Avsnitt 2 av 22
Det finns flera sätt att kämpa för miljön. Vi träffar två unga personer som valt att engagera sig på olika sätt - den ena inomparlamentariskt genom Sveriges ungdomsorganisationer, den andra utomparlamentariskt genom Greenpeace.
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Gymnasieskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Miljö - hotet mot miljön
Avsnitt 1 av 22
De flesta forskare är eniga om att människan ligger bakom den senaste tidens klimatförändringar. Men meningarna om hur vi ska göra för att rädda miljön går isär. Vissa länder sätter jobben före, medan andra vill gå i bräschen för att vi ska nå miljömålen, till exempel genom att stifta nya lagar mot utsläppen. I inslaget möter vi såväl svenska klimatförhandlare som den unge amerikanske miljödebattören Xiuhtezcatl Martinez.
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Gymnasieskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 7: hållbar energi för alla
Avsnitt 7 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 7: hållbar energi för alla. Sverige står inför utmaningar i att långsiktigt skapa hållbar energiproduktion som är fossilfri och förnybar.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 8: anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
Avsnitt 8 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 8: anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt. Hur kan vi skapa sysselsättning för alla, tillväxt och arbetsvillkor? Det finns stora globala problem som påverkas av hur vi lever i Sverige, ett exempel är baksidan med vårt eldrivna samhälle och framtagning av kobolt och tungmetaller.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 12: hållbar konsumtion och produktion
Avsnitt 12 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 12: hållbar konsumtion och produktion. Sveriges rådande konsumtionsmönster har en negativ inverkan på människors hälsa, klimat och miljö, både i Sverige och globalt. Annika ingår i en grupp som kanske har en lösning på miljöproblemen. Här berättar hon hur.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 11: hållbara städer och samhällen
Avsnitt 11 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 11: hållbara städer och samhällen. Hur ska vi bo, jobba och leva? Kjell träffar Eva Källander som kallas höghusbonden och hon visar hur hydroponisk odling fungerar.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 9: hållbar industri, innovationer och infrastruktur
Avsnitt 9 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 9: hållbar industri, innovationer och infrastruktur. En väl fungerande och hållbar infrastruktur genererar flera positiva effekter och främjar ekonomisk tillväxt och utveckling. Anders Wijkman berättar om cirkulär ekonomi för en hållbar framtid.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Mål 14: hav och marina resurser
Avsnitt 14 av 17
Journalisten Kjell Eriksson träffar Ida Texell från Agenda 2030-delegationen och pratar om mål 14: hav och marina resurser. Tillsammans med Håll Sverige rent träffar Kjell Eva Blidberg och Sandra Toivio och andra entusiaster som plockar skräp på Nordiska kusträddardagen. I Bohuslän flyter det i land en volym som motsvarar fem badkar med plast i timmen, året om.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 7-9
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Återvinning
Avsnitt 5 av 5
Sara ska rädda världen och sälja saker på loppis. Då kan andra barn köpa hennes begagnade grejer istället för nya - och så kan hon spara pengar. Men vad gör Sara med pengarna?
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Förskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Elektricitet
Avsnitt 4 av 5
Robin släcker lampan. Han ska rädda världen och spara el. Men det gör man väl inte om man busar och släcker och tänder igen tusen gånger?
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Förskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Göra något för miljön
Avsnitt 3 av 10
Smältande isar och för heta somrar. Elin och Alvin snackar om klimatförändringen. Sedan är vi med om en utmaning som fokuserar på att återanvända gamla saker istället för att köpa nya.
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Gymnasiesärskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vatten
Avsnitt 3 av 5
Robin vill inte bada. Han ska rädda världen och spara vatten. Men är en dusch i grannens vattenspridare det bästa sättet?
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Förskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vegetarisk mat
Avsnitt 27 av 40
Vegetarisk mat påverkar kroppen och miljön. Men på vilka sätt? Vi förklarar!
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 4-6

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Skräp
Avsnitt 2 av 5
Sara plockar skräp. Hon vill rädda världen och skräp i naturen kan vara farligt för djuren. Men Sara har visst en annan idé också.
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Förskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vattnets kretslopp
Avsnitt 2 av 5
Det är samma sötvatten som går runt, runt över jordklotet. Vattnet flyttar på sig, det kallas kretslopp. Och det finns bara det här vattnet. Vi kan inte hämta vatten från någon annan planet.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Prioritera invasiva främmande arter i naturvården

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Regeringens miljöpolitik

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Risklistan, Artdatabankens uppdrag

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Invasiva främmande arters ekologi

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Bilar
Avsnitt 1 av 5
Robin vill gå istället för att åka bil. Han vill rädda världen och bilar smutsar ju ner. Men när man bara är tre år är det jobbigt att rädda världen hela vägen till förskolan.
- Produktionsår:
- 2018
- Utbildningsnivå:
- Förskola
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Vatten är viktigt
Avsnitt 1 av 5
Det finns "vanligt" vatten överallt. Det finns sötvatten i sjöarna, åarna och djupt nere i jorden, och i haven finns saltvatten. Allt som lever på jorden behöver vatten. Vi gör mycket med vatten, en del av det vi gör är inte så bra. Det är en konstig idé att slösa med vatten. Vatten är ju superviktigt.
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3
- Extramaterial
- Arbetsmaterial finns

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Flygbränsle och växter
Avsnitt 3 av 40
Forskare i Kina har lyckats göra flygbränsle av växter! Men hur? Vi förklarar!
- Produktionsår:
- 2019
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 4-6

- Spelbarhet:
- UR Skola
- Längd:
Naturreservatet
Avsnitt 15 av 25
Vissa delar av Buenos Aires har under senare tid drabbats hårt av översvämningar. För att få bukt med problemet har Graciela Capodoglio startat ett arbete med att bevara och vårda ett naturreservat med våtmarker nära staden.
- Produktionsår:
- 2017
- Utbildningsnivå:
- Allmänbildande